vrijdag 18 oktober 2013

Wat moet ik doen?!

Sinds korte tijd ben ik gedwongen een 'stay at home' moeder.
Ik heb enige tijd nodig gehad om de shock te verwerken, altijd gewerkt, graag gewerkt, nooit werkloos geweest en dan BAMM!!

Kijk, ik ben geen poetser. Ik ben geen keukenprinses. Ik ben geen moederkloektype die elke middag met de kindjes aan de tafel zit te knutselen, tekenen of spelletjes doen. Als je dat ALLEMAAL niet bent, wat ga je dan met je tijd doen? Juist, ik ren als een kip zonder kop rond, begin het ene project na het andere, terwijl het vorige nog niet af is, slenter elke dag door de winkelstraat en krijg 1 keer in de zoveel tijd hernieuwde energie en het goede voornemen om te beginnen met een goede huisvrouw zijn. Dan poets ik het hele huis, was de hele dag en probeer het lekkerste maaltijd op tafel te zetten wat binnen mijn mogelijkheden ligt.
Die andere dagen? Zit ik aan de keukentafel en staar een beetje voor me uit of hang op de bank voor de tv. Te moe om een arm op te tillen door de drukke dag van gister of te lusteloos door de gedachte aan een tot nog toe uitzichtloze situatie.

Me nuttig maken, dat wil ik! En dat doe ik! Op school ben ik inmiddels hulpmoeder bij de lunch 1 keer in de 2 weken (notitie aan mijzelf: niet vergeten straks!), ik zit in de ouderraad om allerlei activiteiten te organiseren en ik ben klassenmoeder. Goed ook om enkele verplichtingen te hebben in een periode waarin ik geen regelmaat heb, want niets moet en alles mag. Al denkt mijn wederhelft daar misschien anders over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten